Juist de details maken een goede gastbeleving fantastisch.

Het zijn de kleine dingen die het doen! En zo is het ook in de Recreatie sector. De gastenbeleving is een simpele optelsom van allemaal (kleine) raakmomentjes tijdens het bezoek aan uw organisatie.

Je gasten verwelkomen bij de ingang of iets lekkers op het kussen van je hotelkamer. Het zijn kleine dingen die meespelen aan de gastbeleving, maar toch wordt dit vaak al als standaard gezien. Probeer eens een simpel hallo te zeggen tegen je gasten, daar wordt vaak nog wel leuk op gereageerd.

Gastvrijheid is voor iedereen verschillend, wat is standaard, wanneer doe je een stapje extra en wanneer wacht je juist even met dat stapje? Wat is er te doen, waar moet je naar toe. Dit zijn vragen die vaak door mensen hun hoofd gaan op weg naar jou locatie.  Als gast wil je dan ook ergens binnen komen en bij de hand meegenomen worden. 

Hier is alleen geen format wat klaar ligt op de plank. Wij denken dan ook niet dat er een standaard checklist is wat voor iedereen toepasbaar is. Je moet aanvoelen wat de ruimte nodig heeft en wat de gasten van je verwachten. Beleef het zoals je gasten het doen en ga het gesprek aan, zoals wij dat ook doen.