Een middel om door de ogen van je gast te kijken

Guest Journey

De Guest Journey, of reis van de gast, is een handig instrument voor het vormgeven van gastvrijheid binnen uw organisatie. Je wilt natuurlijk dat de gast tijdens de reis zo min mogelijk dieptepunten en voldoende hoogtepunten ervaart. Daarbij kijk je door de ogen van de gast of klant. Hoe kunt u de Guest Journey inzetten als praktische tool om uw gastvrijheid te verbeteren?

Het in kaart brengen van deze reis is een handige tool om de verbeterpunten en kansen aan het licht te brengen. Door deze punten direct aan te passen leidt dat tot een positivere gastbeleving, meer ambassadeurs en meer omzet. Bovendien verhoogt een hoge kwaliteits- en gastvrijheidsbeleving de medewerkerstevredenheid en betrokkenheid en daarmee de interne gastvrijheid. Deze resultaten zijn in hoge mate van invloed op de klantbeleving en klanttevredenheid. 

Image

Belevingsmomenten

Hierbij wordt gekeken naar diverse communicatiekanalen (website, social media, mailing, magazine, etc.) en de locatie. Daarbij worden alle facetten (uitstraling, ontvangst, route, sfeer, etc.) meegenomen. Een aantal onderdelen van de reis zijn minder belangrijk, andere hebben weer een grote invloed op de totaalervaring. Dit zijn de kritische belevingsmomenten.

Laten voelen

Je locatie is wat je jouw gasten laat beleven,
gastvrijheid is wat je ze laat voelen

Renate, Redsupport
Image

Heeft u vragen of opmerkingen

Wij staan klaar om u te helpen

Copyright ©2020 Redsupport