Ken je collega

Merk je dat jullie langs elkaar heen werken of dat er sprake is van eilandjes? Geeft het samenwerken energie en betere resultaten of worden mensen er juist minder gemotiveerd van? Weet jij wat de talenten en mogelijkheden van al je collega's zijn en hoe deze binnen het team worden benut?
Een goede samenwerking heeft een positief effect op de kwaliteit van het werk, de energie binnen het team en de resultaten die gehaald worden.

Deze training is bedoeld voor teams die sterk willen worden door goed samen te werken. Met goede en plezierige onderlinge samenwerking kan het team het volgende bereiken:

  • goede resultaten
  • snel oplossen van problemen
  • blije klanten
  • meer werkplezier
  • ruimte voor persoonlijke groei.

 

Hoe werkt het?

De training "ken je collega" is maatwerk. Elk team heeft namelijk zijn eigen dynamiek, afhankelijk van de mensen en de manier van samenwerking. Ook de rol van de leidinggevende en de mate van zelfstandigheid heeft invloed op een goede samenwerking. Daarom is dit nooit een standaard training en houden wij altijd een intakegesprek met de leidinggevende en enkele teamleden.

 

Voor wie?

Zie jij het moeizaam functioneren van je team momenteel met lede ogen aan? Weet je niet meer hoe je elkaar moet motiveren of valt er moeilijk te communiceren? Dan is deze training voor jullie.

 

Duur & Locatie

De duur van deze training is afhankelijk van de noodzaak, maar kan vaak in een paar avonden afgerond worden. Deze training kan zowel extern als op uw eigen locatie gegeven worden.

Onderzoeken

Nadat  duidelijk geworden is wat u van ons verwacht en wat u onderzocht wil hebben gaan we over tot het onderzoeken. Vaak door onze business scan in te zetten komt er al een hoop naar voren. Maar wilt u dieper op een onderwerp ingaan, kunt u ook onze mystery shoppers inzetten of ons undercover mee laten draaien binnen uw organisatie.

Rapportage

Zodra de onderzoeken zijn afgerond en wij alle benodigde informatie hebben verzameld, gaan wij dit omzetten tot een duidelijke en heldere rapportage. Dit kunnen wij u in een verslag toezenden  of bespreken op locatie met behulp van een presentatie. Wat u ook kiest, wji zorgen er voor dat iedere laag van de organisatie de juiste informatie op het juiste moment ontvangt.

Doorvoeren

U heeft dan nu een rapport met plan van aanpak op uw bureau liggen. Natuurlijk wilt u aan de slag met de resultaten.  Wij staan eventueel klaar om samen met u verbeteringen door te voeren en groei te realiseren. Wij komen met een plan van aanpak of maken deze samen met u. Hierna zullen wij de vertaling maken naar de werkvloer en deze begeleiden. 

Klantbeleving

We zien de afgelopen jaren steeds vaker dat organisaties hun best doen om “de klant centraal” te stellen. Vaak vanuit de gedachte: wij weten wat goed is voor onze klant en wij richten onze business zo in zoals dat goed is voor de klant. Door het grote aanbod van bedrijven en de opkomst van de vele online verkoopsite's, is er de laatste jaren veel veranderd. De klant is mondiger en weet wat hij wil en zoekt. Ze komen nog naar de winkels en hotel- horeca gelegen heden om juist de klantbeleving nog te ervaren en het je daardoor te gunnen.

Door de ogen van een klant naar je eigen prestaties, processen, producten of diensten kijken, dat is waar het verbeteren van de klantbeleving mee begint.