Onze klanten

Onze klanten zijn moeilijk in één woord te benoemen. Het bedrijf of de organisatie moet voor ons de consument voorop hebben staan en bereid zijn kritisch naar zichzelf te laten kijken.

Dit laatste lijkt ook het meest logisch, aangezien je al rond aan het zoeken bent voor een onderzoek- adviesbureau. Toch zit hier ook wel de valkuil. In de praktijk zien we vaak gebeuren dat een bedrijf wel wil onderzoeken waar er ruimte is voor verbetering, maar we toch kreten hoor zoals; "maar dat doen we al zo lang",  "dat werkt toch niet echt",  "dat wil het personeel nooit".

Dit is ook een logisch gevolg, iedereen wil immers verbeteren, maar veranderen is toch altijd eng. Dit begrijpen wij maar al te goed en zullen nooit enorme verandering aandragen en u ondersteunen met de kleine aanpassingen.

Nu dan enige uitleg over het eerste stukje, de consument! Dit is nog een heel ruim begrip, want zou je gaan zoeken op consument, vind je letterlijk dit; "Consumenten zijn personen die goederen en diensten consumeren." Omdat dit bijna nog iedereen omvat, zullen wij dit iets verder toelichten.

Wat voor ons belangrijk is, is de beleving van een persoon. Dit kan dan bijvoorbeeld iemand zijn die een winkel of warenhuis binnen stapt, iemand die ergens een hapje gaat eten of blijft slapen, een dagje naar een pretpark gaat of een bezoek naar een instelling of ziekenhuis.

Zo zijn er natuurlijk nog veel meer voorbeelden te noemen, maar de persoon moet voorop staan. Mocht u twijfelen of wij ook u kunnen helpen? neem dan vooral contact met ons op, u krijgt van ons altijd een eerlijk antwoord!

 

Onderzoeken

Nadat  duidelijk geworden is wat u van ons verwacht en wat u onderzocht wil hebben gaan we over tot het onderzoeken. Vaak door onze business scan in te zetten komt er al een hoop naar voren. Maar wilt u dieper op een onderwerp ingaan, kunt u ook onze mystery shoppers inzetten of ons undercover mee laten draaien binnen uw organisatie.

Rapportage

Zodra de onderzoeken zijn afgerond en wij alle benodigde informatie hebben verzameld, gaan wij dit omzetten tot een duidelijke en heldere rapportage. Dit kunnen wij u in een verslag toezenden  of bespreken op locatie met behulp van een presentatie. Wat u ook kiest, wji zorgen er voor dat iedere laag van de organisatie de juiste informatie op het juiste moment ontvangt.

Doorvoeren

U heeft dan nu een rapport met plan van aanpak op uw bureau liggen. Natuurlijk wilt u aan de slag met de resultaten.  Wij staan eventueel klaar om samen met u verbeteringen door te voeren en groei te realiseren. Wij komen met een plan van aanpak of maken deze samen met u. Hierna zullen wij de vertaling maken naar de werkvloer en deze begeleiden. 

Klantbeleving

We zien de afgelopen jaren steeds vaker dat organisaties hun best doen om “de klant centraal” te stellen. Vaak vanuit de gedachte: wij weten wat goed is voor onze klant en wij richten onze business zo in zoals dat goed is voor de klant. Door het grote aanbod van bedrijven en de opkomst van de vele online verkoopsite's, is er de laatste jaren veel veranderd. De klant is mondiger en weet wat hij wil en zoekt. Ze komen nog naar de winkels en hotel- horeca gelegen heden om juist de klantbeleving nog te ervaren en het je daardoor te gunnen.

Door de ogen van een klant naar je eigen prestaties, processen, producten of diensten kijken, dat is waar het verbeteren van de klantbeleving mee begint.