Na controle

Wanneer kun je spreken over een geslaagde implementatie? Is dit als de implementatie achter de rug is of pas na enkele maanden daarna? Dit is vooraf niet te voorspellen, mensen hebben tijd nodig om veranderingen te accepteren. Zeker als de verandering grote gevolgen heeft voor het werk van de medewerkers. Wees hiervan bewust voordat je begint aan een implementatie.

Een implementatie is dan ook niet afgelopen als alle stappen van het plan zijn doorlopen. Het einde van de implementatie is juist pas de start van een nieuw proces. Als je dit accepteert, snap je ook dat er dan nog medewerkers zijn die er niet achter staan.  Denk dan niet gelijk dat dit aan het implementeren ligt of aan de houding van de medewerker. Vaak is dit ook gewoon onzekerheid. De ene medewerkers pikt het nou eenmaal sneller op dan de andere. 

Daarbij komen ook de "kinderziektes" pas boven water als er grootschalig mee gewerkt wordt. Wil je dus spreken van een goede implementatie zal je dit na het doorvoeren nog enkele malen moeten controleren en bijschaven. Praat met je medewerkers waar ze tegen aan lopen en wat ze nog nodig hebben. Hoe lang en hoe vaak je dit moet blijven doen hangt af van de grote van het project.

Deze na controle zullen wij altijd aanbieden bij iedere implementatie die wij voor u begeleiden of doorvoeren. Heeft u nu juist al een implementatie doorgevoerd waar u niet volledig tevreden over bent, neem dan zeker ook contact met ons op. Een implementatie hoeft niet gelijk mislukt te zijn als het niet direct loopt.

 

Onderzoeken

Nadat  duidelijk geworden is wat u van ons verwacht en wat u onderzocht wil hebben gaan we over tot het onderzoeken. Vaak door onze business scan in te zetten komt er al een hoop naar voren. Maar wilt u dieper op een onderwerp ingaan, kunt u ook onze mystery shoppers inzetten of ons undercover mee laten draaien binnen uw organisatie.

Rapportage

Zodra de onderzoeken zijn afgerond en wij alle benodigde informatie hebben verzameld, gaan wij dit omzetten tot een duidelijke en heldere rapportage. Dit kunnen wij u in een verslag toezenden  of bespreken op locatie met behulp van een presentatie. Wat u ook kiest, wji zorgen er voor dat iedere laag van de organisatie de juiste informatie op het juiste moment ontvangt.

Doorvoeren

U heeft dan nu een rapport met plan van aanpak op uw bureau liggen. Natuurlijk wilt u aan de slag met de resultaten.  Wij staan eventueel klaar om samen met u verbeteringen door te voeren en groei te realiseren. Wij komen met een plan van aanpak of maken deze samen met u. Hierna zullen wij de vertaling maken naar de werkvloer en deze begeleiden. 

Klantbeleving

We zien de afgelopen jaren steeds vaker dat organisaties hun best doen om “de klant centraal” te stellen. Vaak vanuit de gedachte: wij weten wat goed is voor onze klant en wij richten onze business zo in zoals dat goed is voor de klant. Door het grote aanbod van bedrijven en de opkomst van de vele online verkoopsite's, is er de laatste jaren veel veranderd. De klant is mondiger en weet wat hij wil en zoekt. Ze komen nog naar de winkels en hotel- horeca gelegen heden om juist de klantbeleving nog te ervaren en het je daardoor te gunnen.

Door de ogen van een klant naar je eigen prestaties, processen, producten of diensten kijken, dat is waar het verbeteren van de klantbeleving mee begint.